Košík je prázdný
North American P-51 Mustang je nejslavnější a nejspíše také nejlepší americký stíhací letoun II. světové války. V jediném stroji se skvěle skloubila vysoká rychlost a stoupavost, výborná obratnost se silnou výzbrojí a obrovský dolet, což umožnilo proklestit cestu svazům Létajících pevností a Liberatorů do nitra Třetí říše...
Náš nový Mustang zhotovený z téměř nerozbitného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) posouvá hranice možností této technologie. Zatímco doposud byly obvyklé polomakety z EPP s rozpětím okolo 1 metru nebo menší, naše P-51 se může pochlubit rozpětím 1440 mm! To je velikost, pro kterou byl ještě nedávno takřka jediným přijatelným pohonem spalovací motor 6,5 ccm - prostě je to pořádná dospělá stíhačka! Velké rozměry, atraktivní vzhled "warbirdu", dobré letové vlastnosti předurčují EPP Mustanga do role výborného modelu okořeněného mírnou dávkou válečnického adrenalinu pro pilota, který spolehlivě zvládá létání s rychlejším modelem s křidélky...
Trup modelu z pěnového EPP je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm C4250-540, s osazeným střídavým regulátorem 70A s výkonným spínaným stabilizátorem napájení SBEC (5A) a servy směrovky a výškovky. Snadný přístup k palubní elektronice a pohonnému akumulátoru zaručuje odnímatelný překryt kabiny s magnetickým zámkem. Pro model budete potřebovat Li-poly čtyřčlánky aspoň 2600 mAh se zatížitelností 20C. Ocasní plochy z EPP se k trupu upevňují polyamidovými šrouby. Křídlo rovněž z pěnového EPP s polosouměrným profilem je dvoudílné, spojované trubkovou uhlíkovou spojkou. K trupu se upevňuje vzadu na čep a vpředu 2 šrouby. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy dvěma servy uloženými v křídle. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo. V křídle je namontován elektrický zatahovací podvozek (ovládá se normálním signálem z přijímače jako servo), ostruha je otočná, řízená zvláštním servem uloženým v ocasní části trupu. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka, otáčky motoru a zatahovací podvozek. Veškerá palubní instalace je je již "zadrátovaná" - kabely elektroniky umístěné v křídle i trupu jsou svedeny do zapojovací desky v prostoru kabiny, z níž jsou vyvedeny servokabely pro snadné připojení vašeho přijímače.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším šestikanálovou RC soupravu (palubní elektronika je zapojena tak, že vyžaduje pouze jeden kanál pro každou funkci, bez ohledu na to, kolik serv se ovládá). Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy.
S modelem je dodáván maketová čtyřlistá vrtule s kuželem 14x8".
ARF set obsahuje: hotový model se střídavým motorem, čtyřlistou vrtulí s kuželem, regulátorem otáček, 9 servy a elektrickým zatahovacím podvozkem, návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1450 |
Délka [mm] | 1185 |
Hmotnost [g] | 2350 |
Plocha křídla [dm2] | 35.7 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P,F(2) |
Náročnost stavby | S1 |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Pohon a RC vybavení:
ARF set | |
Motor | *C4250-540 |
Regulátor | *střídavý 70A |
Vrtule | *14x8E" čtyřlistá |
Akumulátor | RAY G3 14,8 V 2700 mAh |
Serva | *6x mikro 9g, 3x 17g |
RC souprava | min. 6 kanálů |
*) Součást ARF setu |
Košík je prázdný